Általános szerződési feltételek


Kérjük, amennyiben vásárlója kíván lenni weboldalunknak, figyelmesen olvassa el ezen Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Jelen szerződés a megrendelést visszaigazoló e-mail kiküldésével jön léte.  A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  • Üzemeltetői adatok ismertetése
  • Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  • A kínált termékek kategória besorolása
  • Rendelési információk ismertetése
  • A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
  • A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
  • Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
  • Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
  • Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
  • Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
  • Az elállási jog ismertetése
  • Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
  • Adatkezelési információk

Üzemeltetői adatok

Cégnév: Vita Optima Kft.
Székhely: 9200 Mosonmagyaróvár, Gorkij u. 16.
Adószám: 12634495-2-08.
Cégjegyzékszám: 08-09-009518
Cégjegyzésre jogosult: Dr. Turi Attila, ügyvezető
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség (e-mail cím): info@vitaoptima.hu
Telefon: +36-1-445-4680


Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhozszállítással, vagy átvételi pontra rendelhetőek meg.


A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Reform élelmiszerek
  • Étrend-kiegészítők

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak egy darab termékre vonatkoznak (hacsak a termékleírásban máshogy nem szerepel) és tartalmazzák a törvényben előírt 27% általános forgalmi adót (ÁFÁ-t), azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.


Rendelési információk


A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-17 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Rendszerünk minden esetben e-mailben visszaigazolja a megrendelést. Mikor megrendelése összeállításra került ügyfélszolgálatunk e-mailben értesíti a kézbesítés várható napjáról. Általános teljesítési határidő: raktáron lévő termékek esetében a csomagot utánvéttel fizetésnél a megrendelés elfogadásától, előre fizetés esetén a megrendelés elfogadásától és az áru ellenértékének bankszámlánkon történő jóváírásától számított 1 munkanapon belül adjuk át a szállítást teljesítő cégnek. A webáruházban leadott megrendelések minden esetben fizetési kötelezettséggel járnak. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

A megrendelésről kiállított számla a vásárló megrendeléskor megadott e-mail címére .PDF formában kerül kiküldésre. A számla ÁFA visszaigénylésre kinyomtatott formában használható.



Házhoz szállítási információk


A házhoz szállítás és a kézbesítés menete

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Az aktiv.shop.hu megrendeléseit a GLS és az MPL csomagszállító cég, illetve saját futárjaink kézbesítik. A szállítási címtől és a csomag méreteitől / tömegétől függően a legideálisabb szállítót választjuk.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

Utánvéttel fizetés esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben kell kifizetni. Az utánvétes fizetési mód 800 Ft-os rendelési érték felett érhető el. Az ennél kisebb összegű rendelések értéke banki előreutalással rendezhető.  Banki utalás esetén a fizetendő végösszeget kérjük a megadott bankszámlára utalni. (Számlavezető bank: OTP Bank. Számlatulajdonos: Vita Optima Kft. Számlaszám: 11737076-29901735-00000000.) Banki előre utalás esetén a csomag összeállítás az összeg számlánkra érkezése után kezdődik meg. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A webshopban leadott rendelések ellenértéke az OTP Mobil SimplePay szolgáltatásán keresztül bankkártyával is rendezhető. Az elfogadott bankkártya típusok: Maestro, Visa, Mastercard. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.


Garancia

Termékekre 12 hónap garanciát vállalunk.


Jogszabályi háttér

Az ide vonatkozó jogszabály: 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet


Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.)  kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket és követelheti a kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására.
Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.
Ilyen esetek az alábbiak:

  • Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
  • Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, illetve gyorsan romló élelmiszerek esetén.
  • Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.


Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, két teendője van.
1. A megrendelést követő 14 napon belül jelezze szándékát felénk elérhetőségeink valamelyikén. Ennek módjai:

  • Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.
  • E-mailben történő jelzés esetén az e-mail feladásának dátuma mérvadó.
  • Telefonon történő jelzés alkalmával a telefonhívás dátumát vesszük figyelembe.
  • Jelezheti elállási szándékát a Visszáru nyomtatványunkon.

2. A terméket személyesen, postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni. Igény szerint a cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni. Kérjük, kiemelten ügyeljen a termék megfelelő tárolására és rendeltetésszerű használatára, ugyanis az ezekből eredő károknak a megtérítése a vásárlót terheli!

Önnek ezután nincs több teendője. A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videókamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (Például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt.) A termék visszaérkezését követő harminc napon belül az aktiv.shop.hu a vásárló által megadott bankszámla számra visszautalja a termék vételárát.


Panaszkezelés

Panaszával fordulhat hozzánk:

  • Telefonon: +36 1 445 4680 telefonszámon,
  • Levélben vagy személyesen (előzetes telefonos bejelentkezés alapján): 9200 Mosonmagyaróvár, Gorkij u. 16. címen,
  • Email-ben az  info@vitaoptima.hu  címen.


Európai Online Vitarendezési platform

Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező természetes személy fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, kizárólag online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére.

Ennek alapján, ha Önnek, mint magánszemély fogyasztónak online vásárlással, vagy online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvitája merülne fel, bárhonnan elérheti az európai online vitarendezési platform honlapját http://ec.europa.eu/odr, ahol kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését.


Alapvető rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A szerződő felek a jelen jogügylettel kapcsolatban a megegyezéssel 30 naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogviták rendezésére kikötik a Győri Városi Bíróság, illetve a hatásköri szabályok függvényében a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az aktiv.shop.hu általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.